onsdag 26 juli 2023

13 juli till och med 19 juli!

 13 juli  Inte gjort mycket, fortfarande förkyld. Lyssnade på Mark Levengood, som sommarpratade. Han var som vanligt så bra! Mikael, Helena och Ebba kom och hämtade Doppe. 


14 juli  Hissat flaggan för vår fina kronprinsessa. Städade av efter att kissen åkte hem. Lyssnade på Sommar med Maja Nilsson Lindelöf, sådär. Speedway på kvällen, SGP U16 VM. Rasmus Karlsson från Kumla Indianerna blev världsmästare. Så kul!

15 juli  Ont i huvet och en tand ömmar och tandläkaren är på semester. Kenneth klippt gräs, jag strukit all tvätt. Lyssnat på Sommar med Anders Eldeman. Bra prat och bra musik. Grädda våfflor till fikat. Kenneth somna och jag stickade. GP-speedway i Målilla. "Fast Fredde" kraschade tyvärr i finalheatet (Fredrik Lindgren).

16 juli  Åskan gick på morgonen och det ösregnade. Vi som ska till Vinön men vid 12-tiden sprack det upp och vi fick en fin eftermiddag med traktorföreningens styrelse. 

Hjälmargös såklart, mums.

Färjeläget på Vinön, en ö i Hjälmaren.

17 juli  Till Kumla och lämnade tillbaka böcker på biblioteket. Handla lite livs. Hem och lyssnade på dagens sommarpratare, Tilde Addenbrooke. Väldigt bra och otäckt med tänkta bilder från Ukraina där hon jobbar som hjälparbetare, starkt program!

18 juli  Sovit dåligt på natten och somnade på morgonen. Vaknade 9.30, usch! Inte gjort något speciellt mer än lyssnat på Göran Greider, som sommarpratade bra och spelade bra musik. Speedway på kvällen, Indianerna-Lejonen 40-50, inte bra att få smisk på hemmabana! Gratulerade brorsonen som fyllde 40 år, hurra!

19 juli  En dålig dag, pratar inte mer om det... Lyssnat på Sommar med  Lise Tamm. Alltigenom bra prat och musik. Speedwaymatchen inställd på grund av regn. 

Kenneth kör sin runda, Torsta-Nykvarn-Storfors-Torsta, tre dagar i veckan. Vädret har varit ömsom vin och ömsom vatten, svalt och skönt i alla fall. 


2 kommentarer:

  1. Jag har ju missat nästan en vecka av sommarpratandet, eftersom jag haft syrran här och jag lär knappast lyssna i efterhand.
    Igår kväll såg jag på Halvåtta hos mig och där serverades också Hjälmargös och det såg lika gott ut som på din bild. Den återstår det ännu att få uppleva!
    Ha en fin fortsättning på veckan!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lyssnar i efterhand, missade Livia Fränkel när jag åt hjälmargös...
      Tack detsamma! Kram

      Radera