söndag 30 juli 2023

Lite gott och blandat!

 20 juli  Hissade flaggan för Margareta. Mamma hette det och även jag. Det brukade vara margareta-fika hos mamma när hon levde och nu har jag tagit över. Gjorde jordgubbstårta, kakor och bullar fanns i frysen. Syrran kom med vofsegull, ska vara här över helgen. Lyssnade på Sommar med Hanna Marklund. Väldigt bra prat och lika bra musik. På eftermiddagen kom två av mina kusiner med respektive, Mikael med familj och Laila med sambo. 


21 juli  Tyler och jag ut och gått en sväng mellan regnskurarna. Åskan dundrade lite. Lyssna på Sommar med Robert Hurula, artist och konstnär. Jag hade aldrig hört talas om honom men hans sommar var värt att lyssna på. 

Tyler hämtade ett gosedjur.


22 juli  Ut med Tyler en sväng, solen sken. Pratade lite med en granne. Lyssnade på Ring så spelar vi. Kenneth klippt gräs. Tyler och jag kört bort ris från trädgården. Sedan somnade vi alla tre! 

Kunde inte hålla mej...

...matlåda som är en traktor!


23 juli  Släppte ut Tyler en stund, hade inte tid att gå ut med honom. Tittade på fotbolls-VM för tjejer. Sverige-Sydafrika 2-1, yess! Annars var det slappardag, sov i hammocken tills regnet kom. Tittade på Barnmorskan i East End, så bra.

24 juli  Gick en sväng med Tyler. Träffade granne med två hundar, tyler brydde sej inte. Gick lite och vi träffade en annan granne med två hundar. Den ene gurglade lite men Tyler tittade åt ett annat håll. Vi ut i trädgården och klippte bort torra spireablommor. Gick in när det började regna. Lyssnade på Sommar med Harald Mix, entreprenör och riskkapitalist. Ganska bra sommarprat. Syrran och Marcos kom och hämtade vofsegull. 

Finaste Tyler.


2 kommentarer:

  1. Vilken kul matlåda! Tyler ser jättemysig ut.
    Glad måndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyler är världens goaste vovve!
      Kram Inger

      Radera