måndag 3 juli 2023

En knippa sommarpratare!


Det var lite "tjorvigt" förra veckan, städa, födelsedag, bröllop m.m. så det blev dåligt att lyssna på sommar. Jag har lyssnat i efterhand.

Jessie Sommarström tyckte jag var ett väldigt bra sommarprat om hennes adoption från Indien och hur hennes mamma slet för att få livet att gå ihop, ensamstående med två barn. Också sin kockkarriär pratade hon om. Hon vann kockarnas kamp 2022. Jag tittade faktiskt på hela serien -22. 



Bo Landin, biolog och miljöjournalist. Han pratade om ett aktuellt ämne, vatten. Intressant prat och ok musik.

Omar Rudberg, artist och skådespelare. Jag har aldrig hört talas om honom och blev avbruten av att jag fick telefonsamtal så jag missade större delen av hans prat. Det lilla jag hörde var väl okej.


Hooja & Mårdis, artister, lyssnade jag inte alls på eftersom vi var i Vadstena på bröllop. Jag har aldrig hört talas om dem heller.

Camilla Läckberg, författare, lyssnade jag på och hon pratade om ett känsligt ämne. Hon har aldrig varit nöjd hur hon ser ut, alltid bantat. Idag ska man vara smal, usch, ordet väcker inga bra känslor hos mej heller! Kroppsfixering går allt ut på för tonåringarna idag, inte bra.
Bra program och musiken passade till pratet.

Staffan Westerberg, allkonstnär kanske. Jag har inget förhållande till honom men barnen tror jag tittade på vilse i pannkakan. Han har fortfarande fantasi, kan man säja! Tja, jag lyssnade. Musiken han spelade var väldigt bra.

 

2 kommentarer:

  1. Omar Rudberg hörde jag inte alls på. Kul att du också gillade Staffan Westerbergs musikval.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi är ju ungefär i samma ålder så då blir musikvalet rätt så lika.
      Kram

      Radera