onsdag 12 juli 2023

Sammansparkat!

 På grund av "manlig" förkylning så har jag inte orkat analysera sommarpratarna på några dagar men nu är jag på G! Jag har lyssnat varje dag, nej visst nej, Nora Khalil lyssnade jag inte på. Vi åkte och inhandlade livs igår, förråden tröt.

Charlotte von Essen, chef för SÄkerhetsPOlisen. Hon berättade om privatlivet och om sitt jobb. Naturligtvis talade hon inte om några hemligheter, varken för oss lyssnare eller för sina nära. Hon var bra på att berätta, behaglig röst och spelade bra musik.

Sussie Eriksson, sångerska, skådespelerska. Njae, hennes prat var kanske inte i min smak, Hon är visserligen glad och sprallig och vill dansa ute till klockan tre på natten trots att hon är 60 bast, sa hon. Musiken, njae där också.

Lina Wolff, författare och översättare. Hon pratade i princip bara om Gabriel Garcia Màrquez vars bok, Hundra år av ensamhet, hon har översatt. Spanska språket är något hon tycker om med de läspande ljuden. Tråkig röst men musiken tyckte jag om.

Henrik von Eckermann, hoppryttare, Hans prat och musik, nej nej nej!

Eva Armini, lyssnarnas sommarvärd. Hon berättade om sitt liv, från att hon blev adopterad när hon var 21 dagar. Hennes mamma ville inte ha barn och fick inga fler. En familj i Örebro tog hand om henne. Mamman var väl lite labil och pappan var ganska frånvarande. Sin biologiska pappa fick hon så småningom kontakt med och hon hade sju halvsyskon. Ett riktigt bra sommarprat med fin musik.

Imorgon måste jag lyssna på Mark Levengood!

Det har inte hänt så mycket på torstabacken. Jag tar hand om Ebbas kisse, Doppe, när de varit på semester. Stickar på ett par sockor när jag lyssnar på Sommar. Kenneth rattar lastbilen ett par dagar i veckan. Regnar gör det och det är skönt efter all denna värme.

Ha det gott! 





 


2 kommentarer:

  1. Aj då! Att åka på en manlig förkylning kan inte vara lätt.
    Det låter som om vi är ganska eniga om det sommarvärdar vi har sett båda två. Hoppas du gillade Mark - han var väldigt bra, som vanligt får man väl säga.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, absolut att jag gillade Mark! Han är alltid bra vad han än tar sej för!
      Kram

      Radera