onsdag 8 februari 2012

Hur kunde det bli så här...

Tjaha, så är jag igång och jobbar igen. Inte är handen bättre men det får väl gå.
Var barnvakt igår kväll åt lilla barnbarnet. "Åh vad jag älskar Dej, farmor". Smälter man inte då, ja då vet jag inte!
Hade cirkel i vävning i min vävstuga igår em. Vad hände, jo avloppet hade frusit, inte kul. Fick sätta in kupévärmaren under diskbänken och nu är det "fit for fight" igen. Lägger ut lite bilder från vävstugan.
Så här blir det när man glömt att varpa alla trådar! Annars en väldigt vacker midsommarlöpare!

En annan variant när trådarna slackar. Tråkigt blir det när maken behöver dra åt någon mutter!

Utställning av gamla särkar, som jag tvättat, men för övrigt inte gjort något med. De berättar en historia, utsmyckade, lappade och en del vardagliga. Jag önskar att de ville tala om hur livet var när de användes.

Ja, hur kunde det bli så här? Skedat från två håll! Jag kan inte ha varit vaken! Men jag har rättat till allt ;-)
Nu härmar jag stora barnbarnet; sjusoverskan out! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar