fredag 24 februari 2012

Fredagsfika

Sköna fredag, arbetsveckan snart slut, maken är ute och kör lastbil så jag har dagen för mej själv. Det är skönt ibland att vara ensam när jag vet att han kommer hem så småningom.
Lilla barnbarnet var hos oss igår. Först var vi på kondis, mysigt. Sedan handlade vi och hon köpte snören, godissnören med smak av jordgubb. Jag sa att de kan man knyppla av. Kan Du göra det, farmor? Javisst! Det blev en fläta, en jordgubbsfläta!
Idag blev jag väldigt godissugen så jag testade Miras kladdkakemuffins. Supergoda! Och inte blev de sämre av att man intar dem med kaffe och Leif G W Persson. Dessutom är det bara 13 arbetsdagar kvar innan jag blir friherrinna!!!!!!!!!! ...och våren är absolut i antågande...snart ljuder vårskriket över nejden... Det är väl ingen som är avis!?

1 kommentar: