onsdag 8 februari 2012

Kul möte!

Jag var på årsmöte med bygdegårdsföreningen ikväll. För 28 år sedan var jag med och bildade föreningen och då ville vi ha det utrymda reningsverket till bygdegård. Vi hade tagit fram ritningar på den och jobbade stenhårt. Lika stenhårt jobbade kommunen mot oss. De ville bygga nytt i tätorten och ha förskola m.m. i samma lokal. Det blev som kommunen ville och jag hoppade av projektet för jag förstod att det skulle leda till sammanstötningar med personalen på förskolan. Så blev det också och så är det ännu!
Men som sagt, ikväll var jag på årsmöte och det kan man ju gå på utan att engagera sej vidare. Det ska bli musikkafé och modevisning i vår och numera är jag medlem igen.
Föreningen bjöd på smörgåstårta och det slinker ju alltid ner, även om den var från Maxi, Kumla! Haha...
Sjusoverskan out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar