fredag 27 mars 2020

Fem en fredag!


Ljuvligt väder och på eftermiddagen satt vi på uteplatsen och fikade, så härligt!

Vi tog mod till oss och åkte och handlade livs åt både mamma och oss idag.
Mamma behövde medicin också
och på apoteket tog jag nummerlapp och fick gå ut och vänta på min tur.
Jag blir lite deprimerad av denna instängdhet.
Jag vet, jag vet!
Var hemma, gå ut och gå och jobba på tomten.
Vi har det nog bättre vi som bor ute på landet i alla fall,
kan röra oss ganska obehindrat ändå.

Nu till elisamatildas frågor.

Fem en fredag v.13: Första gången

1. När var första gången du gick på bio?
Jag var 10 år och mormor, morfar och jag hälsade på mormors bror.
De hade en dotter, som var ett år yngre än jag.
Vi hade alltid kul tillsammans och nu skulle vi gå på bio i Herrskogen, där de bodde.
Vad filmen hette har jag ingen aning om, allt var bara så stort för en "bonnunge".  

2. När var första gången du gick på zoo?
Det var i slutet på 60-talet.
En familj till med barn och vi åkte till Eskilstuna zoo och tittade på djuren
så jag var vuxen.

3. När var första gången du köpte en cd-skiva?
Det har jag ingen aning om!
Däremot vet jag när jag köpte min första EP-skiva.
Jag hade klarat körkortet 1965 och för pengarna, som blev över köpte jag en skivspelare 
och min första skiva, en EP med Dario Campeotto, en riktig snygging!

4. När var första gången du åkte skidor?
Jag var kanske 5-6 år.
Morfar åkte skidor och då skulle jag också åka så han skaffade mej ett par.
Jag kommer ihåg att han värmde skidspetsarna och böjde upp dem så de inte åkte under snön.
Det var ju träskidor på den tiden.

5. När var första gången du använde internet?
Det har jag absolut ingen aning om.
Jag använder det desto mer nu (ler)!

Ha en riktigt skön helg!  

3 kommentarer:

  1. Visst blir man trött på det här läget vi lever under nu, men det är ju bara så det är. Jag håller med dig om att det nog är bättre för oss som bor på landet och inte behöver ha så mycket människor runt omkring oss så fort vi går ut.
    Det var lite knepiga frågor att svara på tycker jag. Inte sjutton kommer jag ihåg när jag gick på bio, åkte skidor eller köpte cd för första gången....
    Ha en fin helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är bara att gilla läget!
      Haha, nej minnet är bra men kort...
      Kram Inger

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera