fredag 20 mars 2020

Karantän!


Jaha, nu har jag blivit satt i karantän, 70-plussarekarantän.
Helt plötsligt känns det som jag blivit sååå gammal.
Sonen ringde i måndags och undrade om jag var hemma.
Nej, jag var på knyppelcirkel i Örebro och visste inte att vi 70+ skulle hålla oss hemma.
Mamma, du har ju astma och far har diabetes och är hjärtopererad.
Klämde en tår för omtänksamheten av sonen.

För övrigt så har jag inga problem med att hålla mej hemma.
Jag har massor av ofullbordade handarbeten, nytt att sticka 
och vävstugan pockar på uppmärksamhet!
Olästa böcker har jag också plus en stor trädgård att greja i.
Sonen med familj handlar livs om det behövs.

Man behöver inte bli hysterisk vad gäller coronan men man kan vara försiktig 
och ha respekt för sjukdomen.
Ska vi hålla oss hemma så är det bara att gilla läget och ha det så bra som man kan!

Nu till elisamatildas fem en fredag!

Fem en fredag v.12: Väntan

1. Vad väntade du senast på?
Jag beställde glasägg till knypplingen, man knypplar en figur och sätter den runt ägget.
Det kom en samling plastägg i glada färger, inte det jag väntade på!

2. Är du den som får vänta eller blir du väntad på?
Vet inte riktigt vad jag ska svara...förr var jag "just in time".
Jag kom nog aldrig före utsatt tid men i tid.
Efter utbrändheten kan jag inte stressa så nu får nog jag vänta.

3. Vad gör du vid ett tomt övergångsställe när det är rött?
Jag väntar till det blir grönt.

4. Låter du folk gå före dig i en kö?
Jo, men det händer när jag har mycket varor i korgen och någon annan bara har en sak.

5. Hur är ditt tålamod gällande telefonköer?
Jag sätter på högtalare och lägger luren och jobbar vidare med något, inget problem. 

Let's dance nu, njae, struntar nog i det.
Läser dansaren Tobias Karlssons biografi istället. 

Kram och ha en skön helg!   

2 kommentarer:

  1. Ja du, nu är vi satta i karantän, men jag går ut på promenader, jag passar på att handla när det är tomt på kunder i butiken,(vid 2-tiden) och i går var jag hemma hos äldste sonen och fick en god köttgryta till middag. Så, ja lite halvkarantän.
    Jag såg Let´s dance igår kväll och det var sig likt och jag kommer nog att titta till dem lite då och då i alla fall.
    Ha en skön helg!
    Kram, Ingrid
    Kul att läsa dina svar på fredagsfrågorna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Promenad idag i solen är utmärkt!
      Jag handlade också i vår lilla affär igår, bara en till där och tvätt av händer när jag kom hem.
      Tack för att du tycker det, är lite roligt att tänka till och svara på hennes klurigheter.
      Ha en fin helg i solen!
      Kram Inger

      Radera