söndag 22 mars 2020

Sköna söndag!


Idag blev det våfflor till eftermiddagsfikat.

Flaggan i topp för namnsdagsbarnet Kenneth!

Det kom ett påbud från högre ort att jag ska ringa till några av Svenska Spetsars medlemmar
och tala om att årsmötet är inställt (inte alla har mejl).
Alltså, det var så roligt att prata med dem, 91, 97 och 100 år unga!
De tyckte också att det var kul med en kontakt från spetsarna.
Mycket intresse om vad som händer i föreningen, om ekonomi, 
om varför vi inte har någon konsulent m.m. m.m. 
Det gör jag gärna om!

Traktorföreningen valde mej till sekreterare på årsmötet
så jag har skrivit protokoll från konstituerande styrelsemöte
 och skickat det till styrelsemedlemmarna idag på mejl.

Vi tog en tur med bilen i det vackra vädret.
Jag såg inga tofsvipor än
men i trädgården for den lilla rovfågeln runt och försökte ta en av småfåglarna.

Men nu lät det alldeles förskräckligt här ute!
Jag trodde det var två katter som mätte sina krafter
men neej, det var en stor grävling, som morrade och höll på och bröt bort trappen!
Fy attan!

Annars håller jag mej hemma och handarbetar i dessa virustider.

Januari-sockorna färdigstickade.

Februari-sockorna också klara men inte tvättade.

Sjal, som jag hållit på med ca 7 år.
Fick repa upp när jag kommit ca 1/3 för det ena garnet var så skört så det gick av hela tiden.
Nytt garn och nya krafter och så blev den klar till slut.

Läser mycket gör jag också.
De här böckerna sträckläste jag, så bra och annorlunda.
Hon skriver bara med stor bokstav i början av meningen sedan är det bara små bokstäver.
Det tog ett tag att lära sej hur hon skrev.
Den tredje boken har inte kommit ut än, sorg!

Biografin om Ester Blenda var så fascinerande.
Hon levde ett hårt men fantastiskt liv, destruktivt, kan jag tycka.
I alla fall en bra bok, bra skriven av Fatima Bremmer.

Imorgon ska modren och jag hälsa på bror och fika med honom.
Han opererade knät i tisdags och får inte köra bil än.
Både modren och han är lite isolerade så det ska bli kul!

Go vänner, ha det så gott ni kan och var rädda om er!
Kram! 


2 kommentarer:

  1. Oj, har du grävling i trädgården! De finns inte här på Gotland, men det var stort rabalder häromåret när man hittade en överkörd på vägen mellan Tofta och Visby, men det visade sig vara en skämtare som tagit med sig den från fastlandet.
    Du är så flitig med handarbete och föreningsjobb.
    Jag har inte heller sett några tofsvipor ännu.
    Ha det så gott du bara kan!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch ja, riktigt otäckt med grävlingen. Skönt att ni slipper den på Ön, de ställer till i trädgården.
      Kram Inger

      Radera