onsdag 8 april 2020

Dymmelonsdag, seg och lat idag!


Håhåjaja, vad man måste utsätta sej för i dessa coronatider!
Ställa klockan på väckning tidigt för att åka och handla på 70+-tid.
Skoja lite, det är bra att livsmedelsaffärerna har öppet tidigt 
så vi kan handla när inga yngre är där.
Men jag är sjusoverska så dagen blev lite konstig.
Vi har jobbat i trädgården i veckan och skulle göra det idag också men det blev tji!
Jag var inne och skrotade runt, ringde mamma, bror och så pinglade äldsta kusinen.
Det är lite märkligt med ringandet i coronatider, 
jag ringer till nära och kära och de ringer tillbaka.
Innan var det sms eller mejl.
Inget ont som inte har något gott med sej!

Nej, jag har varit inomhus och pysslat lite idag.

Mars-sockorna färdigstickade och
jag har börjat på april månads sockor.

Virkade en liten regnbåge att hänga på dörren till min vävstuga.

Väldig rolig att göra!

Klippt ner löparen Ginst ur vävstolen och den är fållad och ska läggas på till påsk. 

Kunde inte motstå de söta kycklingarna så det blev ett par av bara farten.

Lite nyttigt har jag gjort också, tvättat en maskin lakan och lagat mat,
ugnsstekt sill med lök och grädde, så gott!

Herr fasan besökte oss i morse och gol ifall vi inte skulle vakna i tid.
Men imorgon har vi sovmorgon!

Godnatt och var rädd om dej!

5 kommentarer:

  1. Så flitig du är med dina handarbeten!
    Hoppas att ni får en riktigt fin påsk, även om den blir annorlunda än vi är vana vid.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Så många fina alster du gör! Jag har plockat fram en del som jag gjort tidigare om åren och sparat. Allt för att få lite påskstämning även om barn och barnbarn får hålla sig på distans.
    Ha en riktigt GLAD PÅSK!

    SvaraRadera
  3. Vilken jättefin dörrprydnad du gjort. Man får försöka ta fram fantasin i dessa tider så livet blir lite roligare. Hoppas din Påsk varit bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Den var rolig att göra och fort gick det också.
      Påsken har varit bra även om vi var ensamma på påskafton, för kyligt att sitta ute och äta så vi tog äggätandet på varsitt håll, sonen och vi.

      Radera
  4. Du har varit flitig, ser jag. Fantasin har tid att fara runt i huvudet nu när det finns så mycket annat man inte kan göra. Det är inte helt fel. I varje fall blir det inte långtråkigt. Ha en trevlig helg.

    SvaraRadera