fredag 17 april 2020

Vem bor här?


Jo, det gör Kenneth och jag!
Byaskylten sitter precis i vår skogsbacke.

I senaste "Vem bor här" var det förfärlig röra i de flesta hemmen.
Det sista hade struktur, tyckte jag, så bodde de ju i Kumla kommun också (ler)!
Jag brukar titta på programmen, tycker de är lite roliga
fast i år tycker jag det är mycket mish mash.
Jaja, smaken är som baken!

Jag köpte en bukett tulpaner till maken idag och sa grattis.
Vadå för, svarade han.
Det kan du fundera på en stund, svarade jag.
Hm, det var väl här någon gång du förlovade dej. 
JAG förlovade MEJ!
De är för roliga de där små liven man förälskade sej i!

Ungefär så här såg vi ut när det begav sej!
Kortet är taget hos mina svärföräldrar 1964, alltså ett år innan vi förlovade oss.
Idag, 17 april, har vi varit förlovade 55 år.
Var har de åren tagit vägen?
Påskafton var det då.

Mycket gamla minnen dök upp när jag tittade på oss, unga och fulla av framtidstro.
Nu är inte planeringen så långsiktig längre.
Ack ja, nä, nu ska vi vara, nu ska vi vara glada!

Ha en riktigt skön helg!
Nu blire ost, kex och vin! 



6 kommentarer:

  1. Jag brukar också se det programmet och man kan verkligen förundra sig över folk som ser ut att bo i ett museum eller vad man ska kalla det.
    Kul med den gamla fina bilden av er!Det är bra jobbat att ha hållit ihop i så många år.
    Ha en fin helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Fast det vet du nog också att man får jobba för att hålla ihop i ett äktenskap, inte bara en dans på rosor!
      Kram Inger

      Radera
  2. Tittar också på "Vem bor här?" Senaste gången tyckte jag att flera av boendena var så lika! Ibland undrar man faktiskt hur de orkar bo i så´n röra. Ja du Inger, nu är det tid för eftertanke. Det hinner man med i dessa c-tider. Blir verkligen glad när jag hör om par som har hängt ihop i så många år. Men jag anar att det ligger en hel del arbete bakom! :D Ha en riktigt bra helg! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rörigt var ordet! Idag var det lite bättre och två rätt hade jag.
      Jag är glad varje dag som han är hos mej! Jag sa när vi gifte oss att jag ska inte ha någon annan än Kenneth och så blev det.
      Kram Inger

      Radera
  3. Det är ett kul program, men det är inte alltid jag förstår mig på inredningssmaken. De som bor där trivs förhoppningsvis. Grattis till förlovningsdagen. Vi förlovade oss 2 år senare så det har hunnit gå en del år. Ha det bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, inte är det många hem som jag skulle vilja bo i!
      Tack! Då är ni oss i hälarna!
      Kram Inger

      Radera