fredag 3 april 2020

Fredag i fabriken!

Glömde berätta vad vi såg när vi tog en tur med bilen i onsdags.

Vi var vid gränsen Närke- Sörmland, mycket skog var det.
Rätt som det var skuttade en vit hare över vägen och försvann in i skogen.
Sedan åkte vi kanske ett par hundra meter och såg...

...en svart fasantupp spatsera bredvid vägen! 
KÖR, sa jag åt Kenneth.
Jag har aldrig sett vare sej vit hare eller svart fasantupp.
Men, jag såg min underbara vårfågel för första gången, tofsvipan!

Så har elisamatilda varit i farten igen!

Fem en fredag v. 14: Artigheter

1. Ser du till att hålla upp dörren för folk?
Absolut, om tillfälle ges!

2. Säger du tack för maten även om du "bara" är hemma?
Om Kenneth lagar maten så säjer jag tack för maten.
Han brukar fixa fika och då säjer jag också tack för kaffet.

3.När du träffar någon du inte träffat på länge och ni säger att ni måste ses snart,
 blir det någonsin av? 
Njaej, sällan jag träffar någon jag inte sett på länge
men det är någon nu och vi kommer nog inte att ses.

4. Rättar du folk när de säger något fel?
Nej, det skulle inte falla mej in!
Jag har en kompis från Tjeckien och hon frågar om hon säjer fel
men det är ju en annan sak.

5. Vad tycker du om butikspersonal, som kommer fram och frågar om du vill ha hjälp?
Jag tycker inte om att de kommer fram precis man har gått in i butiken.
Om man går runt en stund och letar tycker jag att det är trevligt att de kommer fram 
och frågar om jag behöver ha någon hjälp.

Som vanligt kluriga "tänkfrågor"!

Vädret, tja, vad säga...typiskt aprilväder, sol, snö, sol, blåst, regn, sol osv!

Jag handlade åt mamma och oss på förmiddagen. 
Vi var tre i affären och stod alltså inte på varandra.
På eftermiddagen gick jag ut i vävstugan och började väva på en liten löpare.
Det blev köttfärspaj till middag, så gott, och Kenneth tackade för maten.

Nu kan det bli tv och Skavlan.

Kram och ha en fin helg!

2 kommentarer:

  1. Vit hare och svart fasan - vilka underliga djur du fick se!
    Jag tror vi är ganska eniga när det gäller artighet.
    Ha en skön helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi tillhör väl den årgången som fick lära sej hyfs och artighet!
      Kram Inger

      Radera