torsdag 2 april 2020

På drift!


Torsdag är det idag för vi har ätit soppa.
Alla dagar är likadana så man vet snart inte vad det är för veckodag.
Jag pratade med mamma idag och hon sa att onsdagen var borta i hennes almanacka.
Trodde hon läst Ingrids blogg men det kunde hon inte för dator har hon ingen.
Nej, den fanns i almanackan men onsdagen var borta i hennes huvud.
Hon satt och tittade på nyheterna och så talade de om vädret under morgondagen,
 alltså torsdagen.
På tal om att alla dagar är likadana!

Jag gick ut till vävstugan efter middagen.
Över ängarna, som vi säjer, såg det ut så här.
Den svarta mulljorden är på drift åt fanders!

Jag vet ett annat år då vi tog en biltur över ängarna efter en sådan storm.
Då låg jorden i drivor på vägen och i dikena som svarta  snödrivor.

Riktigt otäckt blev det ett tag när hagel, snö, jord och trädgrenar flög i blåsten.
Så blev det mörkt, nästan som på natten och åskan mullrade.
Då var det skönt i värmen i vävstugan!

Kram och var rädd om dej!

2 kommentarer:

  1. Men vilket jordmoln! Det måste verkligen ha blåst hemskt. Hoppas att vädret är bättre i dag. Här blåser det också och jag tror att jag kommer att hålla mig inne i dag. Jag var ute vid soprummet och det var inte speciellt trevligt.
    Ha en skön helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag har vädret varit mindre blåsigt men snöat har det gjort, riktigt aprilväder.
      Kram Inger

      Radera