onsdag 13 maj 2020

13 maj!





Så här såg det ut inatt när jag skulle gå och lägga mej!

Tyckte att jag såg något vitt mot fönstret och tittade ut genom dörren.
Lilla Blå alldeles översnöad!













Det är inte äppelblom, som det var på dagen.
Nej, det var snö och den fullständigt vräkte ner.
Jag tror det kom ca 10 cm under natten.

Nu är snön tack och lov borta men kallt är det ute.
Kenneth tände pannan så vi fick varmt och gott inne.




Idag är mitt öga bättre, behövde inte bända isär ögonlocket i morse.
Jag har ju varit förkyld och ibland får jag en infektion i ögonen...fast jag tvättar mej noga.
Så irriterande på kvällen när jag ska lägga mej och läsa,
eller på dagen när jag ska sticka på mina sockor.

Jag har varit behjälplig hos min mamma idag också.
Hon får inte varmt på elementen och vi fyller på vatten och fyller på vatten.
Rörmokaren kom och tittade på eländet och vi (jag) konstaterade att ett element gått läck.
Imorgon kommer de och fixar det, tra-la-la!

Lillördagskram och godnatt!

4 kommentarer:

  1. Nu vill det till att värmeledningarna fungerar, för kallt ät det. Vi hade lätt snö igår vi också, inte så mycket som ni, men i alla fall och i natt har det varit ett par minusgrader.
    Hoppas att ditt öga fortsätter att bli bättre!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ögat är ganska bra, tack, men humöret är inte bra...
      Kram Inger

      Radera
  2. Vi fick också snö häromdagen, men det varade inte så länge. Det är verkligen viktigt att värmen fungerar för det är svinkallt. Ha en fin söndag.

    SvaraRadera