fredag 8 maj 2020

Förkylt!

Var och när har jag blivit förkyld?
Jag träffar ju inte en endaste kotte!
Spelar ingen roll, förkyld är jag och sov 12 timmar inatt.
Frös som en hund gjorde jag igår kväll och duschade varmt,
kröp till sängs vid 21-tiden och drog täcke, pläd och överkast över mej.
Sockorna åkte också på och varm blev jag!
Sovit middag har jag gjort och mår nog lite bättre.
Skit, jag vill må bra!

Över till elisamatildas fem!
Fem en fredag v.19: Just nu

1. Vad har du hunnit med idag?
Jag har inte hunnit med så mycket idag p.g.a. att jag blivit förkyld men
maken och jag har varit till kyrkogården och planterat på hans släktingars gravar.
Så har jag sovit middag och stickat klart första månadssockan i maj och lagt upp till den andra.

2. Vad lyssnar du på?
Just nu lyssnar jag svagt på Aktuellt, maken tittar på det i ett annat rum.

3. Vad kommer du göra härnäst?
Om jag orkar så ska jag titta på en tysk långfilm ikväll, En labyrint av lögner.

4. Var befinner du dig någonstans?
Jag sitter i köket där datorn står och tittar ut genom fönstret på en grönskande trädgård.

5. Hur är humöret idag?
Jag brukar för det mesta vara positiv och tillfreds med livet
men idag när förkylning slagit till så är humöret i botten, irriterad och less!
...tänker; det är väl inte covid 19...

Ha en skön helg och var rädd om dej!

4 kommentarer:

  1. Fy så trist att åka på en vårförkylning.
    Krya på dig Inger!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så trist och onödigt!
      Tack för omtanken!
      Kram Inger

      Radera
  2. Krya på dig och se till så att mannen skämmer bort dig lite! Var rädda om er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!
      Ja, han brukar skämma bort mej, han är go!
      Kram

      Radera