tisdag 12 maj 2020

Oj!


Jag sitter i lugn och ro i min vävstuga
när det plötsligt blir ett väldigt oväsen.
Det överröstar radion, som är igång.
Tittar upp från symaskinen och ut genom fönstret...

Det haglar som bara den!
Hela trädgården är vit av hagel.
Det är plåttak på vävstugan, därav det väldiga oväsendet.
Vilken tur att Kenneth hann klippa klart!











Ganska stora var hagelkulorna också.
De såg ut som små golfbollar.














Så skönt att sitta inne i vävstugan och fixa trasor till mattvävning när regn och hagel smattrar på taket.
Jag skär, snedklipper och syr ihop dem till en lång remsa.
Det är väldigt rogivande göromål, tycker jag.
En del tycker inte jag är klok som kan hålla på med sånt.
Jaja, olika är vi ju!







Igår kom garnet, som fattades, till april-månads sockor.
Nu har jag kommit till hälen, stickat nästan hela, repat upp och startat om igen.
Inte så lätt med engelsk beskrivning och dessutom stickas den från tån
och det har jag aldrig gjort.
Men skam den som ger sej!

Godnatt och sov gott!

4 kommentarer:

  1. Hagel har vi inte haft, men snöslask nu på morgonen Vart tog vårvärmen vägen?
    Lycka till med sockorna!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vårvärmen blåste bort igår!
      Tack!
      Kram

      Radera
  2. Efter vantstickningen i skolan, som gav skavsår på pekfingret, så har jag aldrig försökt mig på att sticka. Det är synd, för det är så fint med hemstickat.
    Här har det också haglat idag, och blåsten riktigt viner i knutarna. Då har vi det bra, vi som sitter inne i stugvärmen. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är synd att skolslöjden skrämt så många. Älskar att sticka!
      Visst har vi det gött härinne!
      Kram!

      Radera