lördag 9 maj 2020

Första rabarbern!


Fortfarande lite förkyld och trött.
Jag satt väl uppe för länge igår kväll men den tyska filmen var bra.
Det gör ju ingenting om man tar det lugnt och strosar runt.
Man har inga tider att passa och ingen ser om rullgardinen är uppe.
Det är bara mamma som ringer och hör hur det är
men hon har lärt sej att före halv elva är det ingen ide' att ringa (ler).

Solen gassade på ett tag och jag var tvungen att titta efter rabarber.
Mina kusiner hade lagt ut bilder på paj på FB så jag blev också sugen.

Jodå, det fanns så det blev en paj med knäckigt tak och glass, så gott!
Lite paus i stickningen blev det också.

Som jag berättat förut så håller jag på med sockstickning,
ett par varje månad.
Såhär långt stickade jag idag på den andra av maj-månads socka.
Jag är inte klar med april-sockan för garnet tog slut
och tyvärr var jag tvungen att beställa mer.
Meningen var ju att vi ska sticka av det garn vi har hemma.
Än så länge har jag gjort det.

Ikväll har jag tittat på Smartare än en femteklassare.
Jag tycker det är ett härligt program och en skön programledare.

Kenneth åkte fram till Ekeby och köpte mat åt oss ikväll,
gyrostallrik med vitlökssås, gott, 
så nu känner jag mej som en orm som ätit en grävling!

Ett par Alvedon, en bra bok så är resten av kvällen räddad!
Kram och var rädd om dej!

6 kommentarer:

  1. Du verkar lika bra som jag på att slappna av! Det är skönt efter ett låååångt arbetsliv. Ha det riktigt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, jag kan slappa men vill gärna ha något för händer!
      Kram och tack Kina!

      Radera
  2. Rabarberpaj såg riktigt gott ut! I år blir det nog ingen för oss. Har inte vågat hälsa på någon av barnen än. Sockorna ser fina ut. Betydligt mer avancerade än de jag stickade förr.Ha dé gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gott var det! Nej, man vågar sej knappt utanför husknuten längre men det är bara att gilla läget. Det är roligt att prova lite nya grepp på sockor.
      Kram och tack!

      Radera
  3. Jag gillar också "femteklassarna", det är ett trevligt program och frågesport känns alltid engagerande.
    Rabarerpaj är gott! Jag får nog ta och höra med Eva hur det är med rabarbern på Stenstugu i år.
    Fortsätt krya på dig!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland är det väldigt knepiga frågor femteklassarna har.
      Det var väldigt gott med knäckig rabarberpaj.
      Tack och kram Ingrid!

      Radera