söndag 10 maj 2020

Jag läser och läser och läser!


Oj, så länge jag sov idag!
Törs inte tala om hur länge.
Men boken jag läste igår kväll var så spännande.
Jag läste ut den och klockan blev halv tre inatt.

Den här boken var det.
Ingen deckare men en spänningsroman.
Spännande var den!
Den handlar om en tjej och en kille som träffas och blir dödsförälskade.
De kan inte vara ifrån varandra.
Hon blir sjuk och försummar både vänner och jobb.
Lättläst.












Idag kan jag inte sitta ute och sticka eller läsa.
Det regnar och blåser.
Verkligen skönt med regn.

Fler bra böcker, som jag läst i vår.

Tobias Karlssons självbiografi.
Dansaren i Let's dance.
Han är uppväxt inte så långt ifrån där jag bor.
Det var inte så lätt för honom att vara intresserad av dans och bo i ett litet samhälle.
Där skulle man som grabb spela fotboll, punkt!
Han har ändå klarat sej bra.
Jag tycker han är en gudabenådad dansare!
Boken var bra.

Kristin Hannah, ja, vad säjer man om den boken...
Ganska bra ändå.
Jag är inte så förtjust i amerikanska författare.
Lite ytligt, feelgood, förutfattad mening, hm.
Handlar om två tjejer, utsatta på olika sätt.
De finner varandra och lovar evig vänskap, vad som än händer.
Deras vänskap sätts naturligtvis på prov.

Så den bästa och otäckaste boken, 1794.
Inte skulle jag vilja leva på den tiden och absolut inte i Stockholm!
Boken utspelar sej i Stockholm under året 1794.
Det går inte att sträckläsa den.
Man får ta lite i taget.
Det är en trilogi.
Jag har läst 1793 och väntar på 1795.
...och den kommer inte förrän 2021!









Ikväll blir det en ny, bra bok.
Nu ska jag ta några varv på sockan innan matlagning.
Jag ska fixa köttfärssås och pasta.
Det var ett tag sedan vi åt det.

Ha det gott och var rädd om dej! 

4 kommentarer:

  1. Ja det blir mycket läsande nu. Jag är en sådan där periodare, så när jag väl börjar så har jag svårt att slita mig och göra något annat. Eftersom ens värld är lätt begränsad nu, så får man röra sig i böckernas värld i stället. Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har t.o.m. svårt nu att läsa dagtid, visst är det konstigt!
      Jag läser när jag gått och lagt mej.
      Ha det gott du också!

      Radera
  2. Tack för boktipsen!
    1793 håller min granne på att läsa och så fort hon är klar tar jag över den och sen tar vi 1794.
    Ninni Schulmann och Kristin Hannah har jag läst böcker av tidigare, men inte de här två.
    Ha en fin ny vecka!
    Kram och godnatt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska bli roligt att höra vad du tycker om 1793 och -94!
      Tack detsamma!
      Kram!

      Radera