fredag 1 maj 2020

Sköna maj välkommen...


...nja, så vidare skönt inledde inte maj månad.
Fast det var ett välbehövligt regn, som kom inatt och idag.
Dimman står alldeles inpå knuten.
Jag har inte varit ute på hela dagen, slömaja!

Nej, jag har tittat på filmen, som speglade Edith Piafs liv, stickat, lagat mat
och tittat på en dokumentär om fotografen Jean Hermansons bilder.

 Jean Hermanson.

 Bild från dokumentären.

Göta heter hon, jobbade på Volvo, Skövde.
Han fotade metallindustrins arbetare på 60-70-tal.
Jag fascinerades av hans bilder, mycket intressant program.

Men nu:
Fem en fredag v. 18: Utrymme

1. Vad skulle du göra med mer förvaringsutrymme?
Usch, det vill jag inte tänka på...samla på mej mer onödiga saker!

2. Vad skulle du göra med en större bostad?
Jag vill inte ha större bostad, orkar knappt sköta om den jag har.

3. Skulle du hellre ha större kök eller badrum?
Varken större kök eller badrum vill jag ha.
Köket är stort för vi slog ut en vägg mellan kök och kammare och fick ett rejält kök.
Det jag skulle vilja ha i badrummet, är ett badkar.
Vi har bara dusch idag.
Ibland kan det vara skönt att krypa ner i ett varmt bad!

4. Vad skulle du göra med ett större sovrum?
Jag vill inte ha ett större sovrum heller.
Det är stort och luftigt.

5. I vilket rum tillbringar du helst din tid hemma?
Vill nog helst vara i mitt stora kök!

Kram och ha en skön helg!  

4 kommentarer:

  1. Det låter som om du är ganska nöjd med dina utrymmen och jag är nöjd med mina också. Möjligen skulle jag vilja ha ett litet tredje rum, men det går bra utan det också.
    Ha en fin helg Inger!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt nöjd, fast lite stort. Jag kan frakta över ett rum till dej!
      Kram Inger

      Radera
  2. Visst är det skönt när man känner sig nöjd där man bor. Det är så viktigt. Och allra helst nu när man inte får vara så rörlig. Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättenöjd med mitt boende även om det känns stort när man ska städa!

      Radera