fredag 13 september 2024

Fredagen den trettonde!


Många tycker att dagens datum är oturligt, fredag 13:e. Jag har hittills inte råkat ut för något konstigt på fredagen den trettonde, men dan är ju inte slut än.

Började dagen som vanligt med frukost, kaffe, dagstidningen och sudoku.

Sedan åkte vi till Örebro och vid Almbro var det stopp så vi tog en omväg. De bygger en rondell där så det var väl något mankemang för det.

I Öret gick det bra att komma till optikern och jag fick mina glasögon. De hade mätt det progressiva fel på tre millimeter på de nya glasögonen, såg väldigt dåligt. Opererades för gråstarr i våras.

Så gick jag en sväng på torget och "plockade" lingon och västeråsgurka. 

Husbilen var klar och skulle hämtas på verkstaden. Den läckte olja när vi var i Skåne.

Jag tog "Lilla Blå" hem. Satt i bilkö ca en timme, hugaligen. Skönt att bo på landet! 

Hem och fixade mat snabbt, sill och potatis, för vi skulle hämta beställda livsmedel i Odensbacken före 14.

Vi hann! Jag var in på apoteket också för fullmakten för att få ta ut medicin till Kenneth hade gått ut. De gjorde ordning fullmakt för mej också.

Kondisbesök i Odensbacken kostade vi på oss. Det var längesedan.

Hem och kokade lingonsylt och skrubbade ren gurkorna och la dem i saltlag till imorgon.

Sen kopplade jag av med lite knyppling.

...och som sagt, än så länge har det gått bra...

Det har varit en solig och varm dag, ingen blåst heller, m.a.o. en bra dag!

Ha en skön helg!

2 kommentarer:

  1. Du hann med mycket och vilken tur att allt gick som det skulle. Glasögonen är ju riktigt glädsamma!
    Och din knyppeldyna får mig att tänka på mamma, för hon knypplade också och jag har nog ännu några spetsar kvar.
    Ha en fin helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det är ovant med andra glasögon. Jag är en blå typ så det var vågat att ha röda bågar...
      Kram

      Radera