tisdag 17 september 2024

Fullmåne!

 

Igår var jag på arbetskretsen i Gällersta där vi stickar och pratar bl.a.
Vår ledare och församlingsassistent Tiina Virta hade plockat med sej blommor från sin trädgård. Hon gjorde ordning varsin bukett med vackra dahlior.

Det var en vacker solnedgång härom kvällen.

Idag har jag bakat matbröd, limpor, tekakor och brödkakor. Vi smakade av brödet ikväll med te, så gott.
Jag fyllde några burkar med gurka som jag lagt i lag i lördags, också gott. 
Vi tittade på speedway på tv, första finalmötet mellan Dackarna och Lejonen, smålandslag båda två.
Lejonen vann ikväll.

Jag var ganska trött och tänkte gå till sängs, tittade ut och vad fick jag se...

...jo månen stod stor och rund bakom tallarna!
När jag skulle fota så åkte mjölkbilen förbi, en stor tankbil med släp. Det är en stor lagård alldeles nära där vi bor. Jag tror kossorna vill gå in i lagårn, för natten som var hörde jag att de muade (råmade).

Nu säjer jag gonatt!





2 kommentarer:

  1. Jag inbillar mig att jag sover dåligt när det är fullmåne, men jag har inget riktigt belägg för det.
    Hoppas i alla fall att du fick sova gott, men det gjorde du nog efter en dag med bak och stök.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag sov faktiskt skönt men brukar också känna av fullmånen.
      Kram

      Radera