tisdag 2 februari 2021

Ack ja!


 Vippade ut pusslet på nyåret och så här långt har jag kommit. Tar några bitar om dagen, så småningom blir det väl klart.

Förr la vi pussel varje julhelg, så avstressande och roligt. Nu är det några år sedan vi gjorde det. Vi fick detta i julklapp 2019 av barnbarnet så nu var det dags!

Hörde att det är brist på pussel i affärerna nu, inte undra på, man måste ha någon sysselsättning. 

Det kom ca 5-6 cm snö inatt så jag har skottat, dvs. kört med snösläden. Det gick bra men jag var ganska trött efteråt, lägger bild imorgon så det syns hur stort område jag snöröjt. 

Ha det bäst!



6 kommentarer:

  1. Vi hade alltid julpussel förr i tiden. Vi höll till med det i salskammaren och då fick man elda i kakelugnen för att inte frysa om fingrarna. Alla hjälptes åt och en bit in på det nya året brukade det vara klart.
    Ha det så gott Inger och lycka till med pusslet. Nu är det ju snart klart!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Vi hade också julpussel förr. Du har ett fint motiv med vackra Schloss Neuschwanstein. Där har jag varit vid tre tillfällen. Ett riktigt sagoslott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att du varit vid mitt pussel!
      Kram Inger

      Radera
  3. Pussel är så avstressande också. Men i dessa tider är man ju kanske inte särskilt stressad. I alla fall inte av att man har för mycket att göra. Men det är lite spännande att försöka få ihop det också! Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan bli stressad av att inte ha så mycket att göra också men det ligger inte för mej...
      Kram Inger

      Radera