fredag 26 februari 2021

Sista fredagen i februari!

 

Men hallå, jag är besviken på hur fort vintern och snön försvann! Det ska gå långsamt med takdropp och snömodd i gatan. Nu blev det vår på en gång, inge bra. Inte är fåglarna vid matstället heller, nej de sitter högt i träden och lockar med kvivitt, kvivitt. Jahaja, det var det...

Jag åkte till mamma idag. Hon var förtvivlad. Hemtjänstfolket tog inte in tidningen åt henne, nej de kom klockan åtta och ställde henne på en våg och vägde henne. Jag var ju så trött så jag var tvungen att hålla mej i väggen, sa hon, men det fick jag inte göra då visade vågen fel...och ingen dagstidning! När vi letat en stund så hittade hon den bredvid i den andra sängen! Vad vi skrattade! Så kan det bli.

Fem en fredag v.8: Team building 

1. Vilket var ditt första jobb?

Plantera skog var mitt första jobb.

2. Vad läser du just nu?

Jag läser en tråkig bok, som heter Albatross, skriven av Ann Cleeves. Hon brukar skriva bra men den här...jag vet inte. Jag har inte kommit så långt i den, kanske blir bättre.

3.Har du någon gång träffat någon känd person?

Jag var skolkamrat med Carl Jan Granqvist. Visserligen var han inte känd då och inte hette han Carl Jan heller. Jan-Erik kallades han i skolan, speciell var han redan då. 

Vid ett tillfälle hos vår ICA-handlare, träffade jag Anna Maria Corazza Bildt. Hon lanserade sin bok vid det tillfället. Hon var väldigt trevlig! 

4. Vilken talang skulle du helst vila ha?

Jag skulle vilja spela något instrument.

5. Vad var det första du köpte för egna pengar?

När jag hade tagit körkort och klarat allt det så hade jag en slant över. Då köpte jag mej en skivspelare, en sån där som man tog av locket på och det var högtalaren, underbart!  

Sol, blåst och +9,9 grader. 

På en byväg om våren är det lerigt och dant

men oj oj oj och aj aj aj vad det är grant!

 

6 kommentarer:

  1. Så roligt att läsa dina svar. Vi har lite liknande önskemål när det gäller talangen. Vilken häftig grammofon du köpte för dina första pengar.
    Ha en skön helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, musik är alltid trevligt att träffas runt. Vi var hos kompisar och han spelade dragspel och vi sjöng. Det är längesen men vad mysigt det var!
      Kram Inger 🥰

      Radera
  2. Jag såg programmet med Anna Maria och hennes man hos Strömstedts och jag fick en helt annan bild av både henne och Carl mot vad man läser i tidningarna. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anna Maria var väldigt ödmjuk och trevlig när jag träffade henne, helt annorlunda mot när man ser henne på tv.
      Tittade också på Strömstedts.
      Kram

      Radera
  3. Vi startade vårt arbetsliv på liknande sätt alltså! Och musikalitet önskar vi också båda, och det har jag sätt att många skriver: att kunna sjunga och att kunna spela, Ja, det ger glädje i livet! Kram till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, du som tallplanterare och jag som granplanterade 😊 musik är läkande, lyssnar mycket på Spotify, då får jag den musik jag vill ha.
      Kram Inger ❤

      Radera