onsdag 17 februari 2021

Blåser från Sibirien!

 

Idag var ingen skön dag utomhus.
Knappast inomhus heller.
Det blåste så kallt när jag gick och hämtade dagstidningen.
-3 grader och kalla vindar från Sibirien.
Jag tog hand om tvätten och strök allt så jag blev varm.
Kenneth hade tänt pannan så när jag var klar med tvätten,
satte jag mej vid fönstret och elementet och broderade.
Nu är brättet på hatten snart klart!

Jag bakade kringlor och semlebullar i måndags.
Det blev ett par kringlor till fikat på eftermiddagen idag.

Igår var ingen bra dag.
Kände mej ungefär såhär!
Orkade ingenting och var yrslig.
Möjligen att jag reagerade på mjölet när jag bakade, dagen före.
Vet att jag för några år sedan inte mådde bra av mjöldamm, som virvlar upp när man kör med köksmaskinen.
Jag mår bättre nu.

Ikväll har jag -4 grader och det har slutat blåsa.

Ha det bäst!






4 kommentarer:

  1. Det blåser bitande kallt här också. Jag känner att det kan få bli vår när som helst nu.
    Så skönt att du mår lite bättre nu. Fortsätt krya på dig!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fåglarna har i alla fall vår! Det kvittrar för fullt i buskarna.
      Kram Inger

      Radera
  2. Hopppas du kryat på dig. Knyppelduken under min hortensia gjorde jag för många år sen. Jag har mycket knypplat. Tycker det är fint. En del har jag gjort men det mesta har jag köpt eller fått av min mamma. Kram Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag mår bättre! Roligt att du också knypplat.
      Kram Inger

      Radera