söndag 7 februari 2021

Solig söndag!

 Det har varit en fin söndag med sol och inte så kallt, ca -5 grader.

Det här roliga trädet ser jag när jag hämtar tidningen vid postlådan.
Hur kan det växa såhär?
Det är en gran i en häck och för längesen toppades den.
Lite roligt ser det ut!

7/2 -07 kl 7 dog vår underbare präst.
Han hade kämpat länge med cancer, till slut segrade den hemska sjukdomen. 
Familjen bestod av frun och tre töser, den äldsta var 15 år då.
Så ledsamt, saknar Calle präst fortfarande. 
Han var en människopräst!

Annars, tja, var det någon som tittade på mellot?
Jag slötittade och den jag gillade var ju Arvingarna. 

Mästarmöte i curling, fika med nybakade mazarinmuffins, inte dumt en söndagseftermiddag. 

Ha det bäst!
 




2 kommentarer:

  1. Jag tittade på Mellot och tyckte om upplägget. Kritikerna säger att det var mossigt, så då är jag väl också mossig. Jag saknade inte alls den smått hysteriska publiken med flaggor, ballonger och plakat. Det här passad mig mycket bättre. Och jag håller med dig - Arvingarna var bra, fast jag gillade Paul Rey också.
    Ha en fin måndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med om upplägget, klarar dåligt när det blir öronbedövande.
      Kram ❤

      Radera