fredag 12 februari 2021

Fem en fredag v.6: Sinnen


 elisamatilda prövar oss denna vecka också.

Fem en fredag v.6: Sinnen

1. Vad ser du till höger om dig?

Till höger om mej ser jag strykbrädan och på den står en av mina knyppeldynor.

2. Vad känner du med din vänstra fot?

Jag känner underdelen på min kontorsstol, benet, som den rullar med. (konstig förklaring)

3. Vad hör du utanför?

Eftersom klockan är 23.25 så sover väl fåglarna annars brukar jag höra korpen. När jag öppnar fönstret vid läggdags så hör jag ugglan. Inte ens mjölkbilen, som hämtar mjölk på bondgården såhär dags, hör jag ännu!

4. Vad doftade senast gott från köket?

Det doftade gott från korv och strips i ugnen.

5. Vad smakade du senast?

Salta jordnötter!

Idag har det varit ljuvligt väder, solen har flödat från himlen och bara - 3-4 grader. Jag hade beställt livsmedel online så vid lunch åkte vi och hämtade varorna. Passade på och köpte lite rotfrukter vid en gårdsbutik också.

Vi stannade vi kondiset och handlade lite gott till skidskyttet på eftermiddagen. Wienerbrödet var verkligen gott, vaniljkräm i mitten täckt med lite choklad. Favorit!

Så blev det ännu mer tv ikväll, På spåret och Carina Bergfeldt.
Jag tyckte att det blev rätt par som vann. De andra drar knappt på munnen.

Bergfeldts program var väldigt bra om hon tagit bort den där Alba!!!
Min åsikt...

Styrelsemötet igår kväll slutade 22.10, inte så farligt länge (ler). Det var faktiskt ett bra möte för en gångs skull...och så har jag beslutat att avgå, typiskt. Jaja, det blir nog bra.

Nu ska jag nog koja, ha en skön helg!  

 


2 kommentarer:

  1. Visst är de där två herrarna några riktiga tråkmånsar. Tur att de inte vann, för det skulle varit för trist om de gått till final.
    Ha en skön söndag Inger!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra där att du tycker likadant 👍
      Kram Inger

      Radera