torsdag 25 februari 2021

Olycka och lycka!

 


Ajajaj, jag bet sönder en tand i tisdags. Det gjorde inte ont och inte ilade tanden vid kallvatten heller.  Kenneth tyckte att jag skulle ringa tandläkaren. Jag var inte riktigt med på det, coronatider, men föll till föga...det kunde bli värre. Ringde igår och fick komma idag. Tandhygienisten röntgade och la på lite provisorium. Hon sa att tandläkaren vill nog sätta dit en krona. Jag såg hur tusenlapparna fladdrade! Jaja, bara att åka med på tåget.

Men sedan... mmm...

Jag hade beställt böcker på bokrean i Kumla på vår lokala bokhandel och idag åkte vi fram och köpte ut dem. Härligt, för det började bli tomt på olästa-böcker-hyllan!

Ett par raggsockor till Kenneth har jag stickat. Det är olika färg på sockorna för det första nystanet räckte inte och det gick inte att få tag på samma färg. Det gjorde inget, tyckte han, vänster-och högersocka! Nu är jag ganska trött på att sticka vantar och sockor men jag har ett antal påbörjade sjalar och tröjor så jag klarar mej med variation, hihi.

Idag har vädret varit ömsom.
Ljusgrått med lite sol på förmiddagen, blåst och grått på eftermiddagen och mörkgrått med ännu mera blåsväder ikväll. 10 grader på middagen och 5 grader nu.

Ha det bäst! 






















2 kommentarer:

  1. Så retligt att behöva lägga pengar på en ny krona, men tänder måste man ju ha. Fast jag har ett sånt där provisorium som hållit i åtminstone 6-7 år. Det var en tandsköterska som gjorde lagningen och hon sa precis som din hygienist - "tandläkaren vill nog göra en krona där om det här inte håller".
    Hoppas att du har lika bra tur!
    Ha en fin fredag och helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får se hur jag gör. Han kan laga men ingen garanti då. Som sagt, tänder måste man ha så man kan bita av frukostmackan 😅
      Kram Inger 🥰

      Radera