fredag 19 februari 2021

Äntligen Fredag!

 

Jäklar, vad halt det var när jag hämtade dagstidningen! Tur att jag hade dubbarna på kängorna. 

Pratade med sysslingen, som sågade ner grannens gamla granhäck. det var tur att jag fotade krumeluren på trädet häromdagen för nu är det borta.

Jag har varit på kontoret idag och sorterat papper. Det är snart momsdags. Hatar detta pappersarbete men jag är väldigt nöjd när jag fixat det.

Så har jag satt fart på tvättmaskinen, strykjärnet och mangeln.
Jag hade planerat att åka till Kumla och köpa burgare från Mike's Food. De är så goda men det var ju halkigt idag så jag gjorde egna, cajunburgare, med klyftpotatis till. De var minst lika goda som Mike's!

Nu blire Fem en fredag v.7: Problemlösning

1. Vad lagar du till middag om du inte har något i kylen?
Jag brukar göra rösti, potatis har jag alltid hemma och lök, en ostskalk brukar också finnas.

2. Vad gör du om håret är blött och du är sen någonstans?
Håret har varit blött många gånger när jag inte haft tid att torka det. Jag har lite saltvatten i och kör fingrarna genom håret och skakar på huvudet, blir så bra.

3. Om mobilen inte fungerar, hur får du tag i någon?
Jag använder fasta telefonen och om det är i närheten så tar jag bilen och kör dit.

4. Vad gör du om du inte hittar något i en butik och ingen personal finns i närheten?
Jag funderar var det kan stå i butiken, t.ex. med liknande grejer, som jag hittar. Annars går jag tills jag hittar det.

5. Om du gick vilse i en skog utan karta eller kompass, skulle du kunna hitta ut?
Jag skulle kolla klockan och solen eller lyssna efter något brus från någon väg. Framför allt skulle jag ge akt på något i skogen som jag kunde orientera mej efter, innan jag gick vilse så jag inte skulle gå vilse. Haha, det blev kul!

Läggdags! Ha det bäst!



4 kommentarer:

  1. Kul att läsa dina svar Inger!
    Jag önskar att jag också hade ett hår som var så medgörligt. Här vill det till att sätta fart på fönen om man ska kunna visa sig för folk. Det är ganska skönt på vintern när man kan få trycka ner en mössa på eländet.
    Ha en skön helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Mitt hår är väldigt kraftigt så det är ganska lättskött, tack och lov, men nu måste jag nog ta mej till frissan...håret hänger😉
      Kram Inger

      Radera
  2. Jag tror allt ordnar sig bara man inte stressar upp sig. Mina hårtestar MÅSTE jag göra något åt för att inte skrämma slag på folk och fä! Hårtestar låter som jag har lite hår, men så är inte fallet. Jag har massor med hårstrån, men tunna och totalt spiiikraka. Då kan du tänka dig! 😁 Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, ingen stress här...fast lite...imorgon ska jag till tandläkaren, bet sönder en tand. Jag har inte varit ute offentligt på flera månader...Hur ska jag bete mej?!
      Kram

      Radera