torsdag 11 februari 2021

Bara-vara-dag!

Krispigt i luften när jag hämtade dagstidningen på förmiddagen. -11 grader och kallt hela dagen.

Mamma ringde imorse och hade inget vatten, frusit, inge bra. Fick ringa rörfirma och de ställde en värmefläkt hos henne.


Jag satte mej och broderade på mitt långtidsbroderi. Nu är det nära. Måste bli klar innan syrenerna är utblommade!


Kikade ibland på min fina utsikt över nejden. Därute passerade vargen i söndags, undrar om den finns kvar i omgivningen. Solen försvann när jag fotade annars har den lyst hela dagen.

Ikväll är det styrelsemöte med föreningen Svenska Spetsar, kommer att sitta här till framåt 24.
Det gäller att ladda med kaffe och stickning!

Ha det bäst!



2 kommentarer:

  1. Vilket vackert broderi du håller på med.
    Har Svenska Spetsar sån nattmangling på sina styrelsemöten?
    Hoppas att det inte blir så sent ändå!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Har hållit på med broderiet säkert 12-13 år!
      Ja, 22.10 var vi klara med mötet, pust.
      Kram

      Radera