fredag 19 mars 2021

Fem en fredag!

 Fem en fredag v.11: Idiomatiskt

1. När har du alla taggar utåt?
Jag har alla taggar ut när politiker och tjänstemän tvångsflyttar funktionsstörda från sina hem till ett boende, som kommunen anser vara bättre! Jag blir som den värsta igelkott, blir så förbannad, ursäkta ordvalet, men det kokar i mej.


2. När känner du dig som mest bakom flötet?
Bakom flötet är jag när något inte fungerar med det tekniska, dator, mobil eller skrivare.


3. Vad dammade du av senast?
Jag dammade av och skakade bort några döda skalbaggar från ett 14 år gammalt broderi. Nu är det färdigt!


4. Vad har du för gammal surdeg som ligger?
Jag hittade en gammal surdeg i skåpet, en halvsydd lampskärm. Mormor och jag gick på kurs och sydde lampskärmar och av någon anledning blev den inte klar. Kursen tog väl slut. Mormor dog 1992 så det är väl sådär 35-40 år sedan!


5. Vad har du siktet inställt på?
Av ovanstående svar så är det väl klart vartåt jag siktar...att göra klart en massa surdegar, så kallade UFO:n. Jag behöver bli väldigt gammal om jag ens ska hinna hälften!!!


Ha en bra helg!

2 kommentarer:

  1. Vilken härligt bild på din surdeg!!
    Ha en skön helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera