lördag 27 mars 2021

...och så var det det där med femman!

 Alltså, jag glömde inte femman idag...igår...fick bara inte tid med den.
Konståkning var det hela dagen och lördag blir det likadant.
Jag älskar konståkning, det vet du ju, och denna säsong blev det inte så mycket av den varan.

Josefin Taljegård kom på femtonde plats i friåkningen, jättebra!

 
Nikolaj Majorov åker friåkning idag, lördag.

Fotoutmaning 26 mars: Nostalgi

Gamla mejeriet på Nynäs säteri, många minnen!

Fem en fredag (på lördan) v. 12: John Blund

1. Vad är det sista du gör innan ögonen stängs för natten?
Det sista jag gör innan jag somnar, det är att läsa några kapitel i boken, som jag alltid har vid sängen.

2. Vad handlade din senaste dröm om?
Min senaste dröm handlade om sonens svärfar och svärmor. Svärmodern är död  sedan många år.
En konstig dröm och det brukar ju drömmar vara.

3. Hur många timmars sömn per natt brukar du få?
Jag brukar nog sova ca 8-9 timmar per natt.

4. Är du en morgonlärka eller nattuggla?
Tja, det syns väl vad jag är vid vilken tid jag svarar på femman!!! Nattuggla av födsel och ohejdad vana till mångas förtret. Mina svärföräldrar tyckte inte om att jag sov länge på morgnarna men de såg inte att jag jobbade på eftermiddagar och kvällar, arg var jag.

5. När sover du som bäst?
Jag sover som bäst på morgnar och förmiddagar, därför jobbade jag som tidningsbud. Då fick jag sova  på förmiddagarna! 

Nej, nu måste jag nog uppsöka sängen, konståkningen börjar före kl11 imorgon.
Ha det gott!


2 kommentarer:

  1. Det är lite snobberi det där med att vara morgonpigg, men tänk alla som är hur effektiva som helst på kvälls/nattid.
    Jag är nog trots allt morgonlärka, för det jag ska få gjort under dagen ska göras på förmiddagen. Efter lunch händer det inte mycket och absolut inte kvällstid.
    Ha en skön helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, tur att vi är olika ❤
      Kram Inger

      Radera