torsdag 18 mars 2021

Tacksam!

 Idag blev det en sväng med snabeldraken. 
Det blir lite kattsand utdraget i huset och katthår, som virvlar runt. 
Så lyfte jag blicken, men så dimmigt det var ute.
Nähej, det var smutsiga fönster!
Jaja, de får vara smutsiga ett tag till, får gå ut om jag vill se solen.

Tvättat ett par maskiner och röjt lite.
Jag kan ha mycket framdraget men rätt som det är så blir det för mycket och då har jag röjarskiva.

Fotoutmaning 18 mars: Tacksam 
Jag skulle skicka knyppelmönster till en knyppelkompis. Det blev ett stort, platt paket.
Då hittade Kenneth en tub. Den kan du väl använda, sa han. Jag rullade mönstren och stoppade in mönstren.
Nu kan du väl vara tacksam över att jag sparade den, tyckte han. Javisst! 
Jag brukar nämligen klaga på hans sparande...

Ha det bäst!

2 kommentarer:

  1. Snabeldraken står startberedd här också, men ryggen tyckte att det var lämpligt att ta en sittpaus.
    Så fiffigt att kunna skicka möstren i en tub.
    Ha en skön helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sitta måste man allt emellanåt!
      Det kostade dyrt, 138 kr, att skicka tuben! Att det måste vara så dyrt med posten 👎
      Kram och ha det gott! Inger

      Radera