lördag 13 mars 2021

Slut på arbetsveckan!

 Dagens fotoutmaning 12 mars: Spring
Jag har aldrig tyckt om att springa, hemskt! Jag cyklar eller går hellre.
Men jag hittade en bild på nätet och den får duga.

Spring, jaja.

Jag gick inte igång på Fem en fredag idag.
Det handlade om trender och någon mer otrendig än mej får man nog leta efter.
Jag har de kläder på mej som skyler kroppen, hemmet är färgsatt och möblerat som maken och jag trivs i och vi äter den mat vi gillar, dvs husmanskost.

Dagen har varit lugn, åkte till mamma med rena tvätten plus lite mat.
Sedan hämtade vi varorna, som jag beställt via online, ikväll blev det köttfärsröra och pasta.
Jag har längtat efter nötfärs, riktig färs, mald i butik och det har de inte på ordinarie stället.
Det blev kotletter och så nötkött till kalops också. 
Nu klarar vi oss några veckor!

Broderat lite på tavlan, skidskytte på tv och ikväll Carina Bergfeldt.
Hon hade lyckats ikväll igen! Härlig tjej.

Den här lilla finingen poserade för mej på förmiddagen.

Gonatt och sov gott!

4 kommentarer:

  1. Nää, man springer inte så mycket nu för tiden, inte ens i affärer. Däremot skulle jag vilja se filmen "Spring Uje, spring!" Missade när den gick på TV. Du är, precis som jag, i den åldern då du själv väljer vad du vill ha, både i klädväg och vad gäller färger hemma. Då trivs man bäst! Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du, på det viset är det skönt att vara i vår ålder 😉
      Försökte titta på Uje men jag var nog inte på humör så jag stängde av tv:n.
      Kram Inger

      Radera
  2. Jag har heller aldrig sprungit i onödan och jag, precis som du, kände inte för fem en fredag. Ibland tar det emot.
    Trevlig fortsättning på helgen!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är vi syskon,Ingrid! Nä men vi är ungefär lika gamla och tycker lika om mycket 😉
      Ha en trevlig fredagskväll!
      Kram Inger

      Radera