torsdag 4 mars 2021

Fössta tossdan i mass!

 Det hände något lustigt idag. Jag hade hämtat telefonen och skulle ringa våra vänner i Myresjö (utanför Vetlanda) och höra om de och deras familj var i livet efter dådet i Vetlanda igår. Då ringer Erling, vännen från Myresjö! Lite märkligt! Alla levde men var tagna av händelsen. Sonhustrun hade precis varit inne i blomsteraffären innan afghanen gick bärsärkagång, otäckt. Vi hade ett långt och bra samtal, skönt. Vi brukar ju "bara" prata speedway annars!
Jag blev lite besviken på smålandsfolket...de skulle inte äta massipantåta idag (ler). 

Kallt och blåsigt idag också, fast solen har varit framme.

Inatt var det minusgrader och det hade kommit lite kornsnö. 

Fotoutmaningen idag är Min inspiration och jag måste förklara lite om fotot.

En handduk kan väl inte inspirera?
Jo, därför att tre generationer har varit med på den.
Min mormor har vävt den, mormorsmor har fållat den och sytt i en hank och mamma har broderat, namnat den. De, mina förmödrar är Min inspiration! 

Ha det bra!

2 kommentarer:

  1. Man pratade mycket om den här fössta tossdan i mass på Gotlandsradion igår.Vad jag förstod är det då man ska äta massipantårta.
    Det är härligt med så fina minnen från föregående generationer.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blir nästan tårögd när jag tittar på handdukarna.
      Kram Inger ❤

      Radera