tisdag 3 maj 2016

...å solen!!!

 
I natt och långt fram på dagen har jag sovit gott.
Jag vaknade inte förrän klockan var halv elva!
Friskhetstecken?
 
Lite knepigt blir det med mattiderna när man sover så länge.
 
Det har varit en underbar dag med solsken och + 15 grader.
Jag blev inspirerad och tog med mej ett broderi ut på uteplatsen på eftermiddagen,
så skönt!
Fikade ute också.
Det ordnar sej nog med viruset.
 
Vi åt råstuvad potatis och stekta isterband till middag.
Det är det bästa  stora barnbarnet vet så jag var tvungen att busa med henne
och ta en bild och skicka till henne i Skottland.
Det kom snart ett svar; skicka ett paket!!!
Gott är det.
 
Ikväll tittade vi på tv, ett ganska kul program, Vem bor här?
Ett rätt hade jag, totalt fel associationer!
Jaja, man kan ju inte vara bäst alltid...
 
Fick påringning från goda vänner, som förhörde sej hur vi mådde.
Då blir man glad!
 
Passade på att fråga hur det gick med sömnaden av gardinerna jag vävt.
De var färdigsydda och ska sättas upp imorgon.
Jag måste nog åka över på lördag och kika på dem.
Hembygdsförbundet firar 100 år och ska fira det vid Gällersta forngård.
 
Ha en god natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar