fredag 6 maj 2016

Läkarbesök...igen...

 
Vaknade halv åtta och tänkte vända på mej och somna om.
Så kom jag ihåg att jag skulle ringa vårdcentralen
eftersom jag inte blir bättre.
Fick en tid vid nio att de skulle ringa tillbaka
och det gjorde de.
10.45 fick jag en tid hos samma läkare, som jag var hos för 14 dagar sedan.
 
Väntrum 2 på Fylstamottagningen i Kumla.
 
När jag kom in till läkaren frågade jag om han kände till sagan om Snövit.
Det gjorde han.
Berättade för honom att jag sovit i tre veckor och undrade om han kunde kyssa mej
så jag vaknar.
Men vem har gett dej äpplet, svarade han!
Han var faktiskt väldigt härlig.
Det gick att skoja med honom, Mohamed Hussein, f.d. basketspelare, säkert två meter lång.
 
Alla prover var bra men eftersom jag har astma så kan det bli så långdraget.
Lunginflammation och virus på virus plus att jag inte är någon ungdom längre!
Högt blodtryck hade jag också.
Jag fick slemlösande medicin, ut i solen och så ska jag träna (han också).
 
 
...så blev det Henkas igen...
Fläskfilé och potatisgratäng, mums!
 
 
En underbar eftermiddag i solen på uteplatsen med fika och broderi.
...och ikväll, Let's dance...
Tomas Wassberg, jag säjer bara det! 

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar