söndag 22 maj 2016

Hantverk och födelsedagskalas i helgen

Ekebydagen, en så kallad hemvändardag, gick av stapeln igår.
Jag var så trött så jag orkade inte skriva igår.
Det är väl sviter är alla virusar jag haft!
Flera hantverkare var där och det fanns loppis, ponnyridning, försäljning av blommor m. m.
 
Jag hade med mej en vävstol, liten och hopfällbar,
och vävde finnväv.
Inte den på bilden, den beställde Kenneth när han jobbade med Drakenplan.
 
Det var veteranfordonsutställning också,
dock inte den här godbiten.
Vi har en dylik men tyvärr så är den inte körbar.

Favoritbil nummer ett!!!
 
Tomas Jennebo, radiopratare, underhöll med prat och sång.
 
Lite hungrig var jag så vi, tillsammans med goda vänner, hamnade hos Henkas på kvällen.
 
Idag var vi på födelsedagskalas för vår dotter.
Fast hon fyllde igår men då var hon med ett tjejgäng och åkte husbil.
 
Det har varit varmt och skönt, lite mörka moln ibland men inget regn.
Satt ute en stund och broderade, så gött!
Imorgon börjar vardagen med vedkörning!
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar