onsdag 11 maj 2016

I händelsens centrum

Äntligen har maken och jag mått så bra så vi jobbar lite på tomten!
Han har klippt gräs, först åt grannarna och sedan en bit av gräsmattan hos oss.
Jag var ute och plockade bort pinnar, dels sånt som blåst ner
och dels sånt som klippts av träden.
Till slut hade jag så ont i ryggen så jag knappt kunde gå rak!
Somnade en stund på uteplatsen.
 
Vi fick besök av Claes, en kille i Traktorföreningen.
Han luftade sin fina lastbil.

Märken efter kattjakt i helgen, eller snarare kattslagsmål.
Jag sprang mot något när jag tog isär katterna.

 
Det var syjunta hos Alice i Gryt och gissa vad vi blev bjudna på?
Mmmm, nässelsoppa, ägghalvor, hembakat bröd och fläderdryck, så gott!
Till kaffet fick vi rabarberpaj med glass, lika gott.
Så kom Stig in till oss tjejer och sa att du Inger har ingen ström hemma.
En luftballong hade störtat på en kraftledning.   
 
 
Jag mötte ambulansen med blåljus och när jag åkte in på vår gård såg jag att det blinkade både rött och blått ut över ängarna.
Har ballongen störtat här, frågade jag maken.
Ja, det har varit väldigt pådrag här med polis, ambulans och brandkår.
Det gick visst inte så bra för passagerarna heller.
Två var svårt skadade har de sagt på radion idag.
 
Idag var jag stel, ska jag säja!
Det var lite trögt att sätta igång och jobba.
 
Vi var tvungna att äta lite först!
Ellys goda, rökta laxsnurra, smarr!
 
Kenneth har klippt klart allt gräs och jag har snyggat till så gott jag orkat.
Sedan det obligatoriska...fika och broderi.
 
 Pratat en timme med mellankussen.
Vad broderar du, sa hon, är det korsstygnen?
Näe, det är det inte, ni får se så småningom.
 
Somnade vid tv:n.
Det brukar jag aldrig göra så god natt! 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar