onsdag 18 maj 2016

Stickkafé

 
Att pallra sej ur sängen klockan sex är ingen höjdare om man heter Inger!
Det var jag tvungen att göra idag för jag skulle skjutsa maken.
Han kör spannmålsbilen två dagar.
Ujejuj, jag var tvungen att sova middag.
 
Vår knyppelförening ska ställa ut alster i Vadstena i sommar.
Jag plockade ihop lite knypplade motiv.
Blåklint här ovan, som är Östergötlands landskapsblomma, har jag knypplat med blått istället för vitt, som det är på förebilden.
Blåklint ska vara blå!

Hönor, tupp och kyckling, upphovskvinna Ulla Fagerlin,
knypplad av mej och monterad som en hönsgård.

Hjärtat Victoria, monterad på en kudde.
Det är några grejer av de, som jag lämnade in.
 
Ikväll var jag på stickkafé i Gällersta församlings regi.
Intressant för vi pratade om gammalt tillbaka.
Vi mindes skolåren och skolmaten.
En tjej till och jag kom ihåg att vi fick maten från Kvarntorp.
De lagade den på baren där och körde ut till skolorna i Ekeby-Gällersta kommun.
Några berättade att de hade ingen skolmat utan det var smörgås och en halv liter mjölk som gällde. 
Ingen skolskjuts var det heller utan man fick cykla eller gå
och på vintern åka skidor eller spark.
 
Tjejerna, som växt upp i Stockholm, berättade att de gick hem
 genom hela stan på kvällen när de hade varit på dans.
Det gör man inte idag! 
En hel del har ändrats under åren på både gott och ont.
 
Vädret har varit skiftande med sol och moln, ca 15-16 grader och ganska lugnt.
Det är så härligt med de ljusa kvällarna!
Man vill inte gå och lägga sej men imorgon får jag sova!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar