torsdag 12 maj 2016

Delade meningar

 
Fick besök av äldstkussen på förmiddagen.
Hon kom inom på fika på väg hem från Lithells korvfabrik.
Alltid kul att snacka med henne, glad och positiv!
 
Gick ut i trädgården och rensade i rabatterna
och slog gräs runt dem med min lilla eltrimmer.
Det blev så fint!
Tog mej an vägkanten också men då tog batteriet slut.
Jag får fortsätta imorgon om det inte regnar.
 
Ikväll var jag på styrelsemöte med slöjdföreningen.
Jag tog upp två saker, som hände på årsmötet.
Dels påtalade jag vikten av att styrelsen blandar sej med medlemmarna
och inte, som nu, alla (inte jag) satt vid samma bord.
Vilka ursäkter de kom med!
Vi kom först och då satte vi oss tillsammans eller
det är bra att styrelsen sitter tillsammans för då vet medlemmarna vilka vi är.
Nonsens!!!
 
Föreningen har ett lotteri på årsmötet för medlemmarna.  
Det var kanske tio vinster, fint hantverk och presentkort på sommarutflykten, som vi ordnar.
En av oss i styrelsen har ordnat med allt, buss, fika, studiebesök på olika ställen, mat och fika igen. 
Hon får första vinsten och tar presentkortet på resan!
Ett par tjejer kom fram till mej efteråt och tyckte det var opassande att hon tog den vinsten.
Jag påtalade även det på styrelsen ikväll,
vilket triggade igång tanterna!
Det var väl fritt att ta vilken vinst som helst eller 
hon är ju medlem eller
varför kom de till dej, jättekonstigt. 
Diskussionen blev lång och intetsägande.
 
Skulle vara intressant att höra Din synpunkt på ovanstående!
 
PS. Nu har jag fått tag på Philadelphiaost med Marabou!!! 

2 kommentarer:

  1. Det var väl jättebra att hon fick presentkortet när hon nu gjort en så fin insats. Missunnsamma och snikna medlemmar som kan tycka att det är något fel med det.
    I vår SPF-förening försöker vi i styrelsen att blanda oss med övriga medlemmar. Vi har också ett antal kaffekommittéer och även där har vi delat upp oss så att vi är med i olika kommittéer.
    Ha en Glad Pingst!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att Du kommenterat!
      Vi tog beslut igår att den, som ordnar resan åker gratis. Det tycker jag blev bra för den, som ordnar lägger ned ett stort arbete på att allt ska stämma.
      Jag hävdar absolut att man ska blanda sej med medlemmarna. Dels lär man känna fler och dels tar man till sej önskemål om verksamheten.
      Ha en skön pingst Du också!
      Kram Inger

      Radera