lördag 7 maj 2016

Första da'n på klöv!

 
Idag kändes livet riktigt bra, hoppas viruset har tröttnat på mej!
Maken tog husbilen och åkte till Lännäs på sådag.
Det är några gubbs, som håller på med bondelivet, som det var förr.
Så idag var det dags att vårbruka och få havren i jorden.
 
Jag tog lilla KA och åkte till Hällabrottet och gav kissen mat och vatten och medicin.
På väg dit såg jag en massa härliga gammelbilar.
Det var Springmeet i Kvarntorp.
 
Därefter for jag in till Örebro på knyppelträff.
De satt och fikade när jag kom så det var att hugga in.
Jag orkade inte ta med dynan så jag satt och broderade.
 
Sedan var det Gällersta forngårds tur att få ett besök.
Hembygdsförbundet firade 100 år och det skedde vid forngården.
De hade årsmöte på förmiddagen och på eftermiddagen var det aktiviteter för allmänheten.
 
Det var ju ett underbart väder hela dagen för utomhusaktiviteter.
Här dansas det för fullt, gillesdans.

Smederna var i full gång.

Spelmännen spelade så stråktagle brann!

...och kakor kunde man fika på i massor!
Jag åkte hem och fikade på jordgubbar till kaffet.

Jag tror att föreningarna hade bakat varsin sort.
Tittade lite på gardinerna, som jag vävt.
De var väldigt fina där de hängde. 
 
Hem och kopplade av, fick besök av grannen, som trodde att vi latade oss
eftersom inte gräset var klippt!
Så tittade Kenneths syster in i fem minuter.
 
Jag skulle också titta till sonens katt ikväll.
När jag sedan låste dörren gick larmet på!
Himmel och pannkaka!!!
Sonen ringde, Kenneth suckade och jag var allmänt frustrerad.
Det ordnade sej, allting gör ju det om man bara väntar! 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar