torsdag 5 maj 2016

Kristi Himmelsfärdsdagen

 
Inget speciellt har hänt idag, bara ännu en dag med sjukdom.
Jag måste nog ringa vårdcentralen imorgon, blir ju bara sämre.
 
Sov ganska länge och satt sedan ute med mitt broderi.
Gjorde ordning hammocken så maken kunde lägga sej där ett tag.
Hungern satte in och maken tyckte vi skulle åka och äta någonstans
så jag slapp matlagningen idag.
Vi styrde kosan mot Brändåsen.
Jag åt fisk- och skaldjursgryta och maken fläskfilé, gott.
 
Medan vi väntade på maten så kom ett par goda vänner in, också hungriga.
Vi åt upp vår mat och sedan tror jag att vi satt kvar ett par timmar och pratade och skrattade.
Det blev en härlig eftermiddag!
 
Åkte på småvägar hem och tittade på bönderna, som höll på med vårbruket.
 
Jag har läst ut den här boken.
Författarinnan är från Örebro län och det här är hennes första bok.
Den var helt ok och spännande men det märktes att hon inte har skrivit så mycket.
Lite svårläst och ja, jag vet inte.
Den handlar om Clara, änglamakerskans dotter, som inte är någonting värd.
Handlingen utspelar sej på 1700-talet.
Hon rymmer och träffar på en läkekvinna, som tar henne under sina vingars beskydd.
Så träffar hon en  fin herre, en lurendrejare, som hon förälskar sej i.
Han tänker bara tjäna pengar på henne som bordellflicka.
Medan hon funderar på hur hon ska göra går hon vilse i skogen
och en man träffar på henne och tar med henne hem till sej.
Han blir störtförälskad i Clara.
Fortsättning följer...
 
Doppe mår bättre!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar