onsdag 24 juni 2020

24 juni, sex månader till julafton...


...var det någon lustigkurre, som sa! 
Varför kan man inte njuta idag utan att tänka på vintern?
Visst, det har varit olidligt varmt idag men jag har inte längtat till vintern ändå.

Vi har suttit ute i skuggan nästan hela dagen, lite vind har det varit.

Lyssnat har maken och jag gjort på Anders Tegnell.
Jag tyckte han pratade bra, visserligen mycket covid 19.
Intressant var det i alla fall och musiken var hörbar.

 Under sommarprogrammet stickade jag på en sjal, som jag hittade i mina gömmor, 
påbörjad naturligtvis.

Nu är den färdig och blötlagd.
Här ligger den på tork.
Det är bara att kasta sej över nästa UFO!

Ca 27 grader,sol och lite vind idag så nu blir det vattning.

Ha det gott! Kram!

4 kommentarer:

  1. Jag började lyssna på honom, men stängde av efter en stund. Ibland blir det bara för mycket corona och covid-19 och allt annat elände. Jag satte mig och läste i 1794 och det var det också elände, men av en annan sort.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, elände som elände! Positivt med värme i alla fall!
      Kram

      Radera
  2. Lyssnade också på Tegnell. Jag tyckte han var bra jag, trots corona-temat. Han fick ju på sätt och vis ge en förklaring till hur saker låg till. Dessutom tyckte jag att han hade lågmäld och fin musik, som stämde bra med honom. Kram till dig!

    SvaraRadera