torsdag 18 juni 2020

Sedan inföll idag!


Länge har jag dragit på städningen, äsch jag gör det sedan.
Det har blivit många sedan.
Idag inföll sedan!
Jag får ju så fint när jag äntligen städar, det syns verkligen och då är det roligt.
Det finns det som är mer kul, sticka, väva, läsa...
Men nu kan det bli midsommar!

När jag var i Vadstena så följde det ett mönster med hem.
Vadå?
Jo det förstås, jag har en del mönster förut. 

Så har jag läst ut en bok till.
Elisabet Nemert skriver så bra!
Den handlar om två flickors liv.
Den ena bor i Nigeria och den andra i Stockholm.
De föds på samma dag, samma år.
Naomi föds med gomspalt, det onda märket, och blir utstött från sin familj och by.
Pia föds på Södersjukhuset men hennes familj är alkoholiserade.
Man får följa dem under 24 år.
Spännande, sorgesam, glad och bra bok!

Ikväll sitter vi på uteplatsen och njuter av tystnaden och stillheten.
Solen skiner, göken gal i skogen och svalorna, tornseglarna,
 far ut och in i sitt bo under tegelpannorna där vi sitter. 
Med andra ord, vi mår bra!

Kram och ha det gott!

2 kommentarer:

  1. Tack för boktipset! Jag har läst Elisabet Nemerts Röd Måne och tyckte att den var bra.
    Ha en riktigt Glad midsommar!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod! Hon skriver bra tycker jag.
      ...och lycka till med 1794!
      Kram

      Radera