tisdag 9 juni 2020

Födelsedag!


Idag hissas flaggan igen!

Mikael fyller 49 år idag, ganska precis nu!
1971 var väldigt varm i alla fall på våren.
Jag gick över tiden med ca 3-4 veckor,
magen var stor och ryggen ond.
Kenneth fick lägga en skiva under madrassen.
Varje morgon kände jag efter, nehej, inte idag heller.
Vankade ut i trädgården och satte mej i skuggan under päronträdet och broderade.
Så småningom fick jag läggas in på sjukhuset och de satte igång värkarbetet.
Men det tog två dagar innan han ville ut, gossebarnet på drygt fyra kg. 
Han är fortfarande lugn och har inte så bråttom!

Om regnet och åskan ger sej så ska vi uppvakta honom ikväll.

Oj, vad det regnar, bara häller ner!

Jag har läst ut denna otäcka bok.
Fast jag läser mycket deckare på sommaren, ljusa nätter så då vågar jag...
Två flickor försvinner från en by och en av killarna i gänget utpekas som skyldig.
Flickorna hittas inte och nu har killen kommit ut från fängelset.
Så försvinner en tjej till och naturligtvis får han skulden.
Utspelar sej i Tyskland.

Anticimex har varit här idag och konstaterat att det rör sej om möss.
Han hittade spillning efter dem i en golvmopp, som de också gett sej på.
Nu sitter det fyra fällor där men nu går de ju inte in.
Så kan jag hoppas att korparna käkar upp dem!

Nej, nu går jag ut i vävstugan, skulle egentligen fixa till utemöblerna
men det kommer dagar framöver.

6 kommentarer:

  1. Då är din son lite äldre än min, som fyllde femtio i november. Han kom däremot med fart. På en och en halv timme kvista han ut! Men i verkliga livet är han också lugnet själv.
    Fy vad tråkigt med möss! Jag har klarat mig bra i år jämfört med tidigare år. Fast dom är ganska söta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har en dotter på 55 också och hon var och är livligare.
      Nej, usch för råttor och möss, inte söta alls!

      Radera
  2. Lite yngre menade jag så klart!

    SvaraRadera
  3. Då har vi nästan lika gamla söner. Min yngste är född 1972.
    Grattis till din 49-åring!
    Jaså, det var möss i alla fall. Då hoppas jag att de fastnar i fällorna nu så att du blir av med dem.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Vi har en dotter också, 55 år.
      Ja, han hittade lite spillning, vill inte ha möss där. Jag har mycket garn där.
      Kram

      Radera