torsdag 11 juni 2020

Usch för blåst!


Det har varit väldigt blåsigt idag. 
Massor med frön, eller något, har farit i luften.
Jag hade planerat att måla möblerna på uteplatsen idag. 

Målade i alla fall!
Viss skillnad blev det.
Jag fixade till dem inför min 70-årsdag och det är tre år sedan.
Oj, vad tiden går!
Kenneth tog högtryckstvätten och rengjorde konstgräsmattan vi har på uteplatsen.
Den blev också fin, hm, nog tre år sedan den rengjordes... 
Trappan ut fick en duvning den med, så nu kan midsommaren och värmen komma!

Vi har haft runt 21 grader men jag höll till i skuggan och målade.
Färgen, eller bets, tog naturligtvis slut så vi begav oss till den stora staden.
Oj vad folk trängdes på uteserveringarna!
Vi handlade det vi skulle, spritade händerna och fort hem.

Så länge sedan jag var i stora staden så ögonen stod i kors på mej 
för att titta på allt nytt som hänt.

Nu är jag lite trött efter dagens jobb så nu blir det godnatt och sov gott! 


4 kommentarer:

  1. Det blåser hemskt här också och har gjort det ett par dagar. Jag hade tur som en tok som fick en så fin tisdag i Visby.
    Ha en skön helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blåser fortfarande.
      Ha en fin söndag!
      Kram

      Radera
  2. Det känns skönt när man gjort så´nt som legat efter. Tänk att det känns nästan som kosläpp när man åker in till stan, när det blir så sällan som nu. Ha det fint i dina uppsnyggade trädgårdsmöbler!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det gött när man får klart en surdeg!
      Vi har njutit ett par dagar på fina uteplatsen.

      Radera