tisdag 23 juni 2020

Sommarpratare nummer fyra!


Nej tack, ingen Mona Sahlin för mej.
Orkade kanske 45 minuter och det var 45 minuter för länge.
Jag vill ju ge pratarna en chans och det fick hon.
Men när hon började kasta skit då fanns som tur var avstängningsknappen!
Musiken var skit också.

Jaha, sån ä ja!
...och det står jag för!

Jag har bakat bullar och tre sorters kakor idag.
Tänkte det var bäst innan värmen slår till för då blir det olidligt i köket.
Fyller år så småningom och då kan det vara bra att ha något gott 
till de som vågar sej hit.

Grannen kom över precis som bullarna var färdiga så det blev fika i trädgården.
Han tyckte de var goda och fick med sej några hem!

Ha det bra!

4 kommentarer:

  1. Oj vad jag önskar jag var granne med dig! Då hade jag följt bulldoften och kommit över på en fika! Mums!

    SvaraRadera
  2. Då tyckte vi ganska lika du och jag.
    Så duktig du är som står och bakar i värmen, men det är trevligt att ha något att bjuda på.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Orka inte lyssna på hela programmet.
      Jag måste ha något att bjuda "pirayorna" på! Kompisen kallade släkten för pirayor och det har blivit ett talesätt.
      Kram

      Radera