onsdag 17 juni 2020

På jobb i Vadstena!


Igår regnade det till och från hela dagen, 13 mm fick vi.
Det var ganska skönt att få vara inomhus och jobba.
Ledamot i styrelsen för Svenska Spetsar, då åker man på att jobba.
Inte så farligt, jag har nära till Vadstena, bara 10 mil.
Medlemstidningen skulle tryckas och jag blev tillfrågad.
Jag har aldrig gjort det, inte heller varit med när någon annan fixat det.

Här laddas tidningen, som ska gå ut till ca 750 medlemmar.
Man kan bara ladda 15 ex åt gången annars krånglar...

...den här apparaten, som skriver, viker och häftar tidningen.
Ganska lugnt på jobbet, fylla på papper, byta toner, fixa pappersstrul 
och sätta en liten tejpbit för att hålla ihop tidningen. 
Jag hann sticka lite också!

Utsikten kunde jag inte klaga på, Rådhuset i Vadstena.




Innan jag åkte hem i regnet, kikade jag in i entrén till biblioteket.
Det var en utställning med ljusglas med knypplad spets runtom. 

Idag har jag varit ganska trött, ben och fötter kändes också väldigt trötta.
Stod nästan hela dagen igår, ca 7 timmar, så det har inte gått åt så mycket jobb.
Jag har mest plockat och tvättat lite kläder och strukit.
Lagade mat förstås, kalops med rött vin kallas visst Burgundisk köttgryta, gott.

Ha en fin lillördagskväll!
   

4 kommentarer:

  1. Så duktig du är som hjälper till med medlemstidningen.Det är väl inte att undra på att du var trött i benen efter en sån dag. Burgundisk köttgryta är gott!
    Ha en riktigt fin midsommar!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla som kan drar sitt strå till stacken, det nog du, som också varit engagerad. Kroppen läker fort, idag var det full fart igen!
      Kram

      Radera
  2. Att stå så mycket som du gjorde sätter sina spår. Hoppas du får en solig och lugn midsommar. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det gör det ju men idag funkar kroppen igen!
      Tack och hoppas att du också får en fin helg!
      Kram

      Radera