lördag 6 juni 2020

Nationaldag!


Vår vackra flagga hissad idag!

Molnigt men inget regn än idag, lite svala vindar.

Igår kväll, läs natt, dundrade det kraftigt i huset.
Det lät som snön rasade av taket men det finns ju ingen snö.
Jag for uppför trappan till Kenneth, som hade lagt sej.
Han kom utfarande från sovrummet och undrade om jag ramlat i trappen.
Vi kikade ute men det var mörkt så vi såg inget.
Trodde inte att någon unge busat med oss, vi bor ca tre km från samhället.

Idag tittade jag runt utanför huset när jag hissade flaggan, såg inget.
Höjde blicken och såg då en tegelpanna, som rasat från taket och ner på verandataket.
Tack och lov att jag fick reda på vad som hände!
Lite otäckt var det mitt i natten och det dånade till i huset!

Ha en skön nationaldag!

4 kommentarer:

  1. Det var ju tur att du fick se tegelpannan. I nattens tystnade dånade den givetvis väldigt högt!
    Ha en fin dag du också Inger!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Vad bra att ni fick en förklaring på vad det var som spökade! Nu gällerdet väl täcka när det regnar,
    Ha enfortsatt bra helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var bra att veta vad som hände. Maken ska upp på måndag och fixa till det. Vi har inte fått så mycket regn, bara 3 mm.

      Radera